Bajban lehet a mohácsi gigavágóhíd?

2016. augusztus 6. 13:17 2016. aug. 6. 13:17

A nol.hu arról ír: a Csányi Sándor érdekeltségébe tartozó mohácsi vágóhídon vannak munkások, akiknél 30-40 százalékot kell ígérnie eddigi fizetésére, és még így is mintegy 120 ember hiányzik.

A Népszabadság szerint a korábbi tervek szerint szeptemberben indulna a próbaüzem, októberben pedig az igazi munka. Ezzel párhuzamosan gyakorlatilag leáll a Pick Szeged Zrt. szegedi vágóhídja és a pécsi darabolóüzem. Úgy tudják, a cég közölte is a szegedi és a pécsi egységben dolgozókkal, hogy számítanak rájuk Mohácson – a szegedieknek azonban nem igazán fűlik a foguk a váltáshoz. Csupán 10-15 dolgozó vállalja a mohácsi munkavégzést a Szegeden foglalkoztatott 130 ember közül.

Alkalmazottaktól és érdekképviseleti személyektől származó információk szerint a szegedi vágóhídi szakmunkások havi nettó jövedelme – ebben benne van a bér, az étkezési támogatás és még néhány egyéb juttatás – 140–180 ezer forint, miközben Mohácson nettó 210–250 ezer forintot is kereshetnének. Többségüknek mégsem elég vonzó ez az összeg ahhoz, hogy vállalják a napi kétszer kétórás utazást vagy a heti ingázást – még úgy sem, hogy értesülésünk szerint azt is felajánlották a szegedieknek: a közlekedési költségeket és a lakhatást is átvállalná a cég.

A Pick Szeged pécsi egységében 550-en dolgoznak, több mint 70 százalékuk pedig csatlakozik az ősszel induló gyárhoz, mondta el Bessenyei Zsolt. Igaz, őket is csak a jóval magasabb bér ígéretével tudták rábírni az ingázásra: a nol.hu szerint 180-210 ezer forintot visznek haza most a Pécsen dolgozók, ezt fejelné meg 20 százalékkal a mohácsi munkahely.

A helyzetet nehezíti, hogy egy eszéki húsüzembe havi 1500 eurós, azaz majdnem félmillió forintos fizetéssel csábítják a környéken dolgozókat, igen hatékonyan.