Reptér-ügy: régi nóta vagy új szelek?

2017. július 26. 15:32 2017. júl. 26. 15:32

Már tavaly novemberben arról írtunk: tárgyaltak helyi városi és országgyűlési képviselőkkel a Magnus repülőgépgyártótól Pécsen, hogy itt is telepítenének egy gyártóegységet. A feltehetően kiszemelt területről szóló előterjesztés szerint azonban a reptér többségi tulajdonosa, Pogány testületének javaslatát emlegeti. Akkor most megint mi van Péccsel?

Amint azt már tíz hónappal ezelőtt megírtuk: tavaly ősszel már járt Pécsen a Magnus Aircraft Zrt. kecskeméti székhelyű cég, hogy tárgyalásokat folytasson a pécsi városvezetéssel.

Komoly megbeszélések folytak a két fél közt egy termelőegység beindításáról, mely ugyan nagy munkaerőigénnyel nem járna, de az elektromos hajtású repülőgépek gyártásáról ismert cég betelepítése elég nagy presztízst jelenthet Pécsnek.

Az októberi tárgyaláson Barna Béla, a Pécs Holding volt vezetője, jelenleg önkormányzati tanácsadó, Őri László alpolgármester és Csizi Péter fideszes országgyűlési képviselő vettek részt többek mellett.

A napokban a Szabad Pécs írta meg, hogy a cég és a pécsi városvezetés egyezkedik egymással egy gyártóüzem és egy pilótaakadémia Pécsre telepítésében.

A Magnus Aircraft a nemrég a pécs-pogányi légikikötő területéből kihasított 3 hektáros területre települhet, melyért a pécsi önkormányzat és a többségi pogányi önkormányzat minimálisan 70 millió forintos bevételt remél. Ennek nagyobb része Pogánynak juthat.

A területet egy pécsi önkormányzati bizottsági előterjesztés úgy mutatja be, mint a reptérhez közel fekvő ingatlan, ez azonban a bizottságban helyet foglaló szocialista képviselő Gulyás Emil szerint egyáltalán nincs így. A képviselő szerint ugyanis a terület szerves része jelenleg a 111 hektáros reptérnek, úgy kell majd abból új ingatlanként kijelölni. Az eladni kívánt terület a reptér és az 58-as út közt fekszik.

Az előterjesztésben egy furcsaság is szerepel a tavaly októberi tárgyalások tekintetében: a dokumentum szerint a többségi tulajdonos, azaz Pogány vezetése vetette fel, hogy a területet lehetőleg "a reptér profiljába illeszkedő" módon hasznosítsák.

Így viszont megint felmerül a kérdés: hogy lesznek ebben az ügyben a pécsiek a nyertesek?