2014. július 31. csütörtök | 31. HÉT | 212. NAP | 13:27 | OSZKÁR, BATÓ

Betöltötte az eget az óriási lény alakja - fotó!

2013. január 10. | 11:06
Óriási delfint formázó felhő okozott feltűnést a napokban az angliai Essexben.

A jelenségről fotó is készült: az M11-es úton Loughtton közelében autózó Matthew Sears telefonjával örökítette meg a különös alakú felhőt. A delfinforma csupán percekig volt látható, aztán eloszlott - idézte a 22 éves Sears szavait január 8-án a Daily Mail. A különös felhőről készült képet a The Telegraph is közölte.

Azért, hogy a felhőben a hétköznapokból ismert formát felfedezünk fel, az emberi agy illuzórikus érzete, az úgynevezett pareidolia felelős. A pareidoliának tudható be, hogy véletlenszerű, bizonytalan ingereket - formákat, hangokat - tisztán kivehetőként értelmezünk. Ez működik, ha a felhőkben konkrét formákat vélünk felfedezni. Ez a mechanizmus felelős például azért, hogy a Szezám-utcából ismert Sütiszörny, Mickey egér, vagy egy óriási mosolygó arc les a Merkúron, illetve emiatt láttak óriási cápát a nyáron Brighton egén.

Forrás: Pécsi STOP/Daily Mail   |   STOP

címkék
Anglia, Essex, Loughton, M11, delfin, felhő, pareidolia, illúzió, Matthew Sears

a rovat további hírei
Két perc alatt tanult meg egy robot törött lábbal járni Öt árkádsor már fel van újítva a Colosseumban Három ezüst és egy bronz a hanoi kémia olimpiáról Ismét tudnak kommunikálni a gekkós műholddal A dinoszauruszok kihalását okozó aszteroida Ősi csillagászati labort fedeztek fel Peruban A levelek lehulltak, a dédapák nem jöttek haza
címlap »
fotó, videó »
Sztárklikk »
1/5
CHF / HUF

szavazás
címkefelhő
Bemutatom Kitty-t
Kicsit félénk... de mikor bekapja...
Bailey a fürdőszobában
Nem mindennapi szépséget sikerült találnunk egy fürdőszoba magányába burkolózva.
Buja lányok a fürdőben
Néz meg, hogy Suzy és Jenny milyen alapossággal csutakolja le egymást.