Itt a pécsi villanykukás

2016. szeptember 28. 15:40 2016. szept. 28. 15:40

80-nal megy, 150 kilométer után elfárad, nagyon zöld, nagyon csendes, nagyon drága.

E-kukásautó járja mostantól egy hónapon keresztül Pécset, ennyi ideje van ugyanis a Biokomnak, hogy tesztelje a gépet – mondta el sajtótájékoztatón Girán János alpolgármester.

A villanykukást Pécs speciális domborzati viszonyai között tesztelik, megvizsgálják megtérülési mutatóit, hiszen csak egy hosszabb próbaidőszak után lehet dönteni hasonló gépek beszerzéséről.

Miért jó az e-kukás?

Mert nem zajos és nem büdös.

Miért nincs már most belőle vagy félszáz?

Mert drága, még drágább, mint a zajos, büdös kukásautó, de majd egyszer, a nem túl távoli jövőben már olcsóbb lesz.

Milyen ez a tesztjárgány?

Prototípus, amit egy Scania alvázra építettek – ezt már Kiss Tibor, a Biokom NKft. ügyvezető igazgatója árulta el.

A szállító hatótávolsága 130-150 kilométer, maximális sebessége 80 km/h, töltési ideje 6 óra, az elektromotor teljesítmény 160 kW. Az elektromos hulladékszállító halk, így kevésbé zavarja a lakosságot, alkalmazása nem jár károsanyag-kibocsátással.

Egyébként meg nagy és piros-fehér-zöld.

Aztán bedugják a konnektorba?

Majdnem. Az elektromos jármű a jelenlegi ipari áram csatlakozókat tudja használni, semmilyen plusz beruházásra nincs szükség. Mivel a töltés jellemzően munkaidő után, éjszaka történik, pluszforrásokra sincs szükség, mert várhatóan a hálózat ezt kezelni tudja.

Jó, mi?