Megőrülsz: könnyűfém felnin tolják a Tüke Busz gépállatai

2017. május 2. 15:25 2017. máj. 2. 15:25

Hol vannak már azok az idők, amikor elszabadult buszkerék szántotta fel Kertvárost? Partnerek felajánlásából alumínium felnit és új technológiát felvonultató abroncsokat tesztelnek a Tüke Busznál.

Új, az üzemanyagfogyasztást kedvezően befolyásoló technológiákat tesztel a következő egy évben a pécsi helyi közösségi közlekedési feladatokat ellátó Tüke Busz Zrt. – jelentette be Pécs alpolgármestere kedden.

Decsi István emlékeztetett rá: amikor öt esztendeje létrehozta a város a Tüke Busz Zrt.-t, a tulajdonos önkormányzat egyik elvárása volt, hogy a flotta lecserélése mellett a társaság élen járjon a fejlesztésekben is.

A témában kiadott sajtóközlemény tanúsága szerint ide sorolható a XXI. századi utastájékoztatás létrehozása, az internet segítségével nyomon követhető járatok, a fedélzeti kamerarendszer folyamatos bővítése, az elektromos buszok üzembe állítása, az utastérben elhelyezett innovatív tartalmakat megjelenítő LCD-monitorok.

Most pedig, ha már azon gurulnak, a buszok kerekeire fókuszálnak.

A költségtakarékos üzemeltetés érdekében első körben három csuklós járművön tesztelnek új típusú kerekeket és gumikat az Arconic-Köfém Kft., a Bohnenkamp s.r.o, a Continental Hungaria Kft., a Pirelli Hungária Kft. és a pécsi HC-Linear Kft. felajánlásainak és együttműködésének köszönhetően.

A felajánlásoknak köszönhetően új bevonattal kezelt alumínium keréktárcsákat próbálhat ki a Tüke, amelyekkel 47%-os súlymegtakarítás érhető el az acél keréktárcsákhoz képest kerekenként, ez akár 400 kg-os tömegcsökkenést jelenthet egy autóbusz esetében.

A teszt hatékonyságát nagymértékben növeli, hogy az abroncsszállító partnerek speciális, új technológiákat képviselő gumiabroncsokkal, valamint guminyomás- és hőmérsékletmérő rendszerrel is hozzájárultak a rendszer üzemeltetéséhez. Utóbbival folyamatosan nyomon lehet követni a légnyomást, az állandó gyári értékű keréknyomás költségmegtakarítást jelent.

- A rendszerek összehangolásával az üzemanyag fogyasztás és a gumiabroncs költségek csökkenését várhatjuk a járművek esztétikusabb megjelenése mellett. A tapasztalatok fényében dönt a társaság az újdonságok a teljes flottán történő alkalmazásáról – mondta zárásként Decsi István.