A pécsi vasútvonal felújítása miatt szívnak a dél-balatoniak

2017. augusztus 8. 15:39 2017. aug. 8. 15:39

Hidat építenek épp a nyár eleje óta lezárt pécsi vasútvonalon Dombóvár és Sárbogárd közt, emiatt a teherforgalmat a MÁV a dél-balatoni vonalra száműzte, ahol a megnövekedett forgalom zavarja az ott élőket.

Túl hangosak a vonatok a dél-balatoni vasútvonalon, erre panaszkodnak a vágányok környezetében lakók.

A Népszava cikke szerint a dél-balatoni vonalon a vasútfejlesztés második üteme a nyári szezon miatt lett felfüggesztve (Szántód és Balatonszentgyörgy közt cserélik a síneket, aljzatot korszerűbbre). A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a lappal közölte, az 53 kilométeres felújítás mellett mintegy 15 kilométer hosszan fognak zajvédő falakat építeni, és mindemellett "32 kilométer hosszan rugalmas, rezgéscsillapító sínágyazatot telepítenek a kritikus helyeken, a zaj és rezgés" mérséklésére.

A sínek mentén lakókat azonban nemcsak ez, hanem a megnövekedett teherforgalom is zavarja, a cikk szerint ugyanis nem kellett volna az ország első üdülőkörzetére ráereszteni a teherrel megrakott szerelvényeket.

A Népszava megkereste a MÁV-ot, ahonnan a következő választ kapták:

"a jelenleg tapasztalható teherforgalom-növekedésnek az az oka, hogy a 40-es számú vasúti fővonalon, Pusztaszabolcs és Dombóvár, illetve Sárbogárd és Dombóvár állomások között 2017. június 17-től augusztus 31-ig a vasúti közlekedés – hídfelújítási munkák miatt – szünetel."

Mint ismert, a 40-es vasútvonalon a nyár eleje óta bevezetett vágányzár már egy ideje borzolja a közlekedők idegeit: van, hogy a pótlóbusz téved el Székesfehérvárig, akad, amikor eltűnik a menetrend szerinti személyvonat - de ha megkerül, akkor sincs benne sok köszönet.