Nők és gazdagok a szállásadók rémei

2017. november 25. 12:34 2017. nov. 25. 12:34

A Szallas.hu legújabb felméréséből kiderül: jellemzően a nők és a tehetősebb vendégek tesznek panaszt a szállásadóknál, ha nincs más, a rossz időjárás is megteszi, ha valaki számon akarja kérni a recepcióst, mert hát náluk csapódik ez le.

Csak minden 5. szállásadó büszkélkedhet azzal, hogy nem volt még példa nála kekeckedő vendégre, a többiek nem ilyen szerencsések a Szallas.hu legfrissebb kutatása szerint.

A szállásfoglalással foglalkozó portál közleménye szerint panaszfelvételkor jellemzően a nők hallatják a hangjukat. „A nemük mellett a gyakori reklamálók korára és társadalmi helyzetére is kíváncsiak voltunk: főként a 36-45 évesek és a tehetősebbek reklamálnak” – ismertette a részleteket Mészáros Judit, a Szallas.hu marketing menedzsere. A perlekedők túlnyomó részének nem számít, hogy kinek, csak mondhassa, de a recepciósoknak és a vezetőségnek jobb felkészülni az ilyen esetekre, mert a kutatás szerint náluk ér révbe a panasz.

A vendégek leggyakrabban a szolgáltatásban találnak kifogásolni valót, ezt követően különböző hangoskodók verik ki a biztosítékot. A szomszédtól átszűrődő ágynyikorgás, a gyerekek lármázása és az ittas csapat a vezető indíték általában. Olykor előfordul kirívó eset is, például olyan dolgot hiányolnak, ami eleve nem is elérhető a szálláson, mint amikor csendes elvonulásra meghirdetett erdei szálláshelyen csodálkoztak, hogy nincs internetkapcsolat. Volt, amikor a 25°C-os kinti hőmérséklet ellenére hiányolta valaki a fűtést a szobából, más túl világosnak találta a hálót, pedig csak nem húzta be a sötétítőt.

„A szállásadók kétharmada mérlegeli a helyzetet, de közel húsz százalék a körülményektől függetlenül helyt ad a reklamációnak” – így Mészáros Judit. A szállásadók csaknem fele szerint nincs jó megoldás az ilyen vendégek kezelésére, ötödük csak elismeri a panaszt, de ugyanennyien vélik, hogy kárpótlás is megilleti a kekeckedőt, ami jellemzően grátisz szolgáltatás vagy kedvezményes utalvány, esetleg hosszabbítási lehetőség. A vendégek zöme egyébként utólag tesz panaszt, alig harmaduk ad hangot nemtetszésének még a helyszínen.