Ismét nekiveselkedik a kormány, hogy Baranya ne maradjon zsákutca

Megint megoldaná a kormány a baranyai közlekedési zsákutcákat: az M6-os autópálya és az M60-as autóút kapcsán egyeztetéseket folytatnak a horvát féllel. A Budapest-Pécs-Eszék vasútjáratot is visszahoznák, lehetőleg átszállás nélkül, 5 és fél órás menetidővel.
 
 

Ismét nekiveselkedik a kormány, hogy Baranya ne maradjon zsákutca

Megint megoldaná a kormány a baranyai közlekedési zsákutcákat: az M6-os autópálya és az M60-as autóút kapcsán egyeztetéseket folytatnak a horvát féllel. A Budapest-Pécs-Eszék vasútjáratot is visszahoznák, lehetőleg átszállás nélkül, 5 és fél órás menetidővel.
 
 
 
 

 
 

Ismét nekiveselkedik a kormány, hogy Baranya ne maradjon zsákutca

Megint megoldaná a kormány a baranyai közlekedési zsákutcákat: az M6-os autópálya és az M60-as autóút kapcsán egyeztetéseket folytatnak a horvát féllel. A Budapest-Pécs-Eszék vasútjáratot is visszahoznák, lehetőleg átszállás nélkül, 5 és fél órás menetidővel.

Megint elővette a kormány a baranyai útfejlesztéseket, ezúttal a Drávaszög közlekedési infrastrukturális fejlesztéseiről címmel olvasható a Magyar Közlönyben a vonatkozó kormányhatározat.

A rendelet szerint a "kormány egyetért a Drávaszög közlekedési összeköttetéseinek átfogó fejlesztéseivel", ennek fejében pedig a következőket kívánja tenni:

Egyeztetnek a horvát féllel, hogy az M6-os autópálya tervezett ivándárdai határátmenetéhez a horvátok is kanyarítsák oda a maguk A5-ös autópályáját, plusz egy schengeni előírásoknak megfelelő határállomást is meg kell építeni. (Egyébiránt az M6-os utolsó 20 kilométere autóútként fog elkészülni, elvileg 2020 őszére, és korábbi hírek szerint a horvátok is hasonló megoldásban gondolkodnak.)

Egyeztetnek a horvát féllel az M60-as autóút horvátországi folytatásáról. Valamint a fejlesztési miniszternek forrásokat kell felkutatnia, hogy 2022-re elkészüljön a tervezett szakasz Pécs és Barcs között.

Ismét felmerült, hogy a 67-es utat meg kell hosszabbítani Szigetvártól a horvát határon fekvő Zalátáig, valamint a horvát oldalon is kell egy folytatás az útnak. Nem mellesleg pedig egy híd is kelleni fog a Dráván keresztül, amit már több évtizede remélnek a helyiek.

Egyeztetni fognak a horvátokkal a Sárok-Főherceglak (Kneževo) közti útkapcsolat horvát oldali kiépítéséről. Sároknál ugyanis egy kis forgalmú határátkelőt tervez nyitni a kormány, igaz ezt már tavaly januárban elhatározták.

Megint előkerült a Budapest-Pécs-Eszék vasútjárat ötlete, amely 2012-ben lett eltörölve (mint szarajevói gyors) a horvátországi vasúti menetrendváltozás miatt. A kormányhatározat szerint "utasbarát módon, lehetőleg átszállás nélkül és a menetidő 5 óra 30 percre történő csökkentésével szükséges biztosítani" az új járatot.

Ez utóbbi kapcsán a nemzeti fejlesztési miniszternek 2018. június 30-ig van ideje arra, hogy összerakja az újraindítandó járat tervét, valamint ezt le is egyeztesse a horvát féllel.

A mostani kormányhatározatban belengetett tervek nem újak, az M6-os és M60-as kapcsán már 2010-es átadásuk óta jelen van az igény a folytatásra - más kérdés, hogy a fejlesztéseket maga Orbán Viktor vonta vissza 2014 végén, hogy aztán alig pár hónappal később újra megígérhesse.

A 67-es út meghosszabbítása és a hozzá szükséges híd ötlete is régi, már 2005-ben is írtak róla, mint több évtizede folyamatosan jelen lévő igényről. (A Vejtihez tervezett, és eredetileg 2013-ra ígért határkomp megépítése továbbra is a levegőben lóg, ezt most nem ígérték be újra.)

A szarajevói nemzetközi gyors 2012-es kiiktatása óta folyamatosan van igény egy legalább Eszékig közlekedő vasútjáratra, még a magyar-horvát vegyes bizottság is sürgette az újraindítást az év elején. (Egy kis ideig volt szinte közvetlen, igaz több átszállásos kapcsolat vasárnaponként Eszék és Pécs, valamint Budapest közt, de azt meg a MÁV törölte el.)
 

 

 
 
Ha tetszett a cikk, kövesd a Pécsi STOP-ot a Facebookon is!
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ön szerint is egyre több a hülye sofőr? (lezárva)

 
  • 421   Határozottan, napról napra több

     
  • 14   Épphogy nem, egyre javul a közlekedés

     
  • 275   Mindig is ennyien voltak, csak eddig nem videózták nyakra-főre őket

     
  • 105   Soros