Nem törte meg a légitragédia a Magnus építkezési lendületét

2018. június 15. 11:30 2018. jún. 15. 11:30

Május utolsó napján kigyulladt és lezuhant a pécs-pogányi reptér közelében a Magnus Aircraft elektromos meghajtású kisgépe, a tragédiában ketten vesztették életüket. A cég gyárépítési lendülete azonban töretlen, igaz, a balesetet szenvedő kísérleti géptípus helyett a hagyományos motorral szereltet reklámozzák.

Mint ismert, május 31-én a pécs-pogányi reptér közelében a jelenlegi információk szerint a Magnus Aircraft Zrt. elektromos meghajtású kísérleti kisgépe még a levegőben kigyulladt és lezuhant. A balesetben két ember vesztette életét, a cég szerint tesztrepülés közben történt a tragédia - írtuk korábbi cikkünkben.

Az eset után a rendőrség eljárást indított, a Légügyi Hatóság pedig vizsgálatba kezdett, mely akár három hónapig is eltarthat.

Közben az elektromos motorokat és más berendezéseket a cég számára gyártó német energetikai nagyvállalat, a Siemens is bejelentette, hogy szakértői csoporttal segíti a hatóságok munkáját, hogy minél hamarabb kiderüljön, mi okozhatta május 31-én a végzetes tragédiát. Mindezek mellett a meglévő három másik eFusion típusú kísérleti gépet a vizsgálatok lezárultáig a földre parancsolták.

A légitragédia előtti napon, május 30-án tartották meg a pécs-pogányi reptér mellett a Magnus Aircraft bokrétaavató ünnepségét, ugyanis a cég Kecskemétről átköltöztette a kompozit anyagból készített repülőgépek gyártását. A kormányzat az 5,16 milliárdos repülőgépgyárra 2 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatást adott még augusztusban, a tervek szerint idén nyár végére épülhet meg az üzem.

A lendület pedig töretlen a cégnél, a honlapon pénteken tettek közzé egy kisebb bejegyzést arról - miután csütörtökön búcsút vettek a tragédiában elhunyt kollégájuktól -, hogy folyik tovább a beruházás.

Magnus Aircraft

Construction 3.0! We still have a lot to do, but we are making good progress! Our new unit in Pécs-Pogány is getting closer to its completion every day. Soon it will fulfil its purpose and the mass...

Az ugyanakkor a kiírásból jól látható, hogy a hagyományos, robbanómotorral szerelt Fusion212-es típusú gépüket reklámozzák jelenleg, az elektromos motorral szerelt eFusion-ről nem esik szó.