Azta: megint nem lesz Duna-híd Mohácsnál

Most sem. Teljesen érthetetlen, hogy miért dobták be a választások előtt, a Fidesz győzelmét a körzetben így is borítékolni lehetett, meg azért a város így is tisztes mennyiségű uniós fejlesztési pénzt nyelt be, még ha Brüsszel közben ki is éhezteti Bánki Eriket.
 
 

Azta: megint nem lesz Duna-híd Mohácsnál

Most sem. Teljesen érthetetlen, hogy miért dobták be a választások előtt, a Fidesz győzelmét a körzetben így is borítékolni lehetett, meg azért a város így is tisztes mennyiségű uniós fejlesztési pénzt nyelt be, még ha Brüsszel közben ki is éhezteti Bánki Eriket.
 
 
 
 

Azta: megint nem lesz Duna-híd Mohácsnál

Most sem. Teljesen érthetetlen, hogy miért dobták be a választások előtt, a Fidesz győzelmét a körzetben így is borítékolni lehetett, meg azért a város így is tisztes mennyiségű uniós fejlesztési pénzt nyelt be, még ha Brüsszel közben ki is éhezteti Bánki Eriket.

A HVG cikke szerint megint leállt a mohácsi Duna-híd projekt. Az állami infrastruktúrafejlesztő eredménytelennek nyilvánította a tervezésére kiírt közbeszerzést. A tenderre már ajánlatok is érkeztek, de ezeket el sem bírálták, mert Homolya Róbert, volt közlekedéspolitikáért felelős államtitkár az azóta már megszűnt fejlesztési minisztériumból ilyen utasítást adott.

Egy korábbi cikkünkben behatóan foglalkoztunk azzal, hogy a mohácsi Duna-híd a rendszerváltás óta rendszeresen előkerül, mint ígéret. Mi több, kicsit visszakaparva az időben kiderül: már 1945-ben is téma volt a hídépítés a busók kies otthonában. Ennek ellenére megvalósítani csak a szovjet csapatok tudták, igaz, nem nagy sikerrel. 1944 novemberében építettek egy pontonhidat a szorgos orosz kezek, ám azt egy hónapon belül elvitte a jég. Amikor teljesen befagyott a folyam, pallóutat építettek a jégre, ez 1945 januárjában és februárjában segítette a vörös előrenyomulást.

Azóta semmi. Mármint az oroszok nyomulnak, csak híd nem lett Mohácsnál.

A kérdés igazából az: mi szüksége lehetett a Fidesznek arra, hogy egy olyan bivalyerős bástyájában, mint Mohács bedobja a hidat, mint ígéretet?

Egy olyan városban, ahol ha kapával belevágsz a földbe, uniós százmilliók és milliárdok bugyognak fel.

12 milliárdból újítják fel az utakat, járdákat, köztereket, víz- és egyéb vezetékeket. Félmilliárdból szegregátumot rehabilitálnak, 1,1 milliárdból jachtkikötő épül. A piacteret úgy újítják fel félmilliárd uniós forintból, hogy tetőt építenek fölé, de még a tetőn is kis tetőcskék védik az autókat a naptól és az esőtől.

Sorolhatnánk még a már biztosan megvalósuló projekteket, amiknek a megye nyugati részén a tizedével is beérnék, de nem jutott, mégsem tesszük, a lényeg: ha nyolc bivalyerős lába lenne a városnak, akkor sem tudna elugrani az uniós félmilliárdok elől, csak szegény Bánki Eriket éhezteti ki Brüsszel a végtelenségig.

A Fidesz Mohácson amúgy sem bízott semmit a véletlenre: a fideszes polgármester az önkormányzat lapjában tolt egy durvát a kampány hajrájában, meg is büntették rendesen a kiadóval együtt.

Ezekre - és arra, hogy a Fideszt ciklusok óta képtelenség megverni Mohácson és a környékén - miért kellett rávarrni egy újabb fantomhidat, az egyszerűen rejtély.

 

 
Ha tetszett a cikk, kövesd a Pécsi STOP-ot a Facebookon is!
 
 

Hirdetés

 

Hirdetés

 
 
 

Ön szerint is egyre több a hülye sofőr? (lezárva)

 
  • 421   Határozottan, napról napra több

     
  • 14   Épphogy nem, egyre javul a közlekedés

     
  • 275   Mindig is ennyien voltak, csak eddig nem videózták nyakra-főre őket

     
  • 105   Soros