Csődvédelmet kért a Pécsre e-buszokat gyártó cég

Csődvédelmet kért maga ellen az Ikarus Egyedi Kft., a cégnek fizetési nehézségei vannak. Mindemellett a kormánytól azt kérték, hogy nyilvánítsák őket stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté. Pécsre is ez a cég gyártaná az elektromos buszokat, ez most úgy tűnik, kútba esett.
 
 

Csődvédelmet kért a Pécsre e-buszokat gyártó cég

Csődvédelmet kért maga ellen az Ikarus Egyedi Kft., a cégnek fizetési nehézségei vannak. Mindemellett a kormánytól azt kérték, hogy nyilvánítsák őket stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté. Pécsre is ez a cég gyártaná az elektromos buszokat, ez most úgy tűnik, kútba esett.
 
 
 
 

Csődvédelmet kért a Pécsre e-buszokat gyártó cég

Csődvédelmet kért maga ellen az Ikarus Egyedi Kft., a cégnek fizetési nehézségei vannak. Mindemellett a kormánytól azt kérték, hogy nyilvánítsák őket stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté. Pécsre is ez a cég gyártaná az elektromos buszokat, ez most úgy tűnik, kútba esett.

Csődvédelmet kért az Ikarus Egyedi Kft. hétfőn, ezt a cég közölte a Magyar Távirati Irodával (MTI).

Az MTI híre szerint a cég a fizetési nehézségei miatt kérte a csődvédelmet, továbbá a kormánytól azt kérte, hogy nyilvánítsák az Ikarus Egyedi Kft-t stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté. A lépéstől azt reméli a cégvezetés, hogy a csődeljárás után egy erős vállalat állhat fel a hazai buszok gyártására.

Az MTI híre a csődvédelemről:

Csődvédelmet kért az Ikarus Egyedi Kft. a cég fizetési nehézségeinek kezelése érdekében, a csődeljárás alatt reorganizálják a társaság működését és helyreállítják a fizetőképességét - közölte a vállalat vezetése hétfőn az MTI-vel.

A közlemény szerint kérik a kormányt, hogy a társaságot minősítse stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek és vegyen részt a reorganizációs folyamatban.

A cég vezetése reményét fejezte ki, hogy a csődeljárás lezárásával az Ikarus Egyedi Kft. erős, folyamatosan termelni képes buszgyártó vállalatává válik Magyarországnak - közölték.

Hangsúlyozták: az Ikarus Egyedi Kft. hosszú idő után először rendelkezik magyar fejlesztésű városi közlekedésben használt szóló és csuklós autóbuszokkal, tendereit rendre a legalacsonyabb árral nyerte. Így a midi elektromos busz tendert 1,5 milliárd forinttal, míg a 180 darab csuklós buszra kiírt tendert közel 3 milliárd forinttal olcsóbb ajánlatával nyerte el a második helyezett külföldi gyártókkal szemben. A társaság tevékenységével a magyar költségvetésnek eddig megközelítőleg 5 milliárd forint, a 180 darab csuklós autóbusz legyártásával pedig további 3 milliárd forint bevételt és megtakarítást eredményezne - fogalmaz a kft.

A evopro Bus Kft., a Lanta Kft., és az Albaric Kft. által tulajdonolt cég a legutóbb közölt, 2016. szeptember 30-án zárult üzleti évről szóló a nyilvános cégbeszámolója szerint közel kétszáz dolgozót foglalkoztatott.

A cég nettó árbevétele a beszámoló szerint 5,651 milliárd forint volt, adózás előtti eredménye 149,5 millió forintot tett ki a 2016 szeptember végén zárult üzleti évben. Egy évvel korábban, a 2015 szeptember 30-án zárult üzleti évben az akkor Mabi Busz Kft. néven működő cég 937 millió forint árbevételt, 100,5 millió forint adózás előtti eredményt ért el.

Május vége óta lehetett hallani, hogy gond van

Mint ismert, a cég a pécsi városvezetéssel is szerződést kötött még 2016-ban 8 darab+25 százalék tisztán elektromos meghajtású alacsonypadlós szóló midibusz megépítésére, ebből kettőnek idén nyáron már Pécsen kellene futnia a próbaköröket.

Viszont a cég körüli gondokról már május végén lehetett hallani, a hírek szerint ugyanis folyamatosan bocsátották el az embereket a gyárból. A Pécsi STOP megkeresésére a vállalat akkor még azt válaszolta, hogy mivel több megrendelést teljesítenek egyszerre, így az erőforrásokat úgy szervezi, hogy azok hatékonyak legyenek.

A levélváltásokból az is kiderült, hogy a vállalat és a pécsi városvezetés közt finoman szólva sincs nagy egyetértés: az Ikarus Egyedi azt állította, Pécsnek nincs pénze még a két legyártandó buszra. erről bővebben ebben a cikkben írtunk.

A városháza ugyanakkor azt válaszolta megkeresésünkre, hogy pénz van a buszokra, mert uniós forrásból finanszírozzák a dolgot. Viszont azt is hozzátették, hogy a cég időközben megdrágította a buszokat, de többszöri felszólításra sem volt hajlandó részletesen, szakértői anyagokkal alátámasztva igazolni a drágulást, ezért ügyvédi felszólítást küldtek nekik.

Most, hogy a cég csődvédelmet kért, gyanítható, hogy idén nyáron már nem fognak elektromos buszok közlekedni Pécsen.

 

 
Ha tetszett a cikk, kövesd a Pécsi STOP-ot a Facebookon is!
 
 

Hirdetés

 

Hirdetés

 
 
 

Ön szerint is egyre több a hülye sofőr? (lezárva)

 
  • 421   Határozottan, napról napra több

     
  • 14   Épphogy nem, egyre javul a közlekedés

     
  • 275   Mindig is ennyien voltak, csak eddig nem videózták nyakra-főre őket

     
  • 105   Soros