Újabb körben próbálja megszerezni a ki nem fizetett járulékát az adóügyi osztály

2018. november 25. 10:51 2018. nov. 25. 10:51

Másfél éve nem fizették ki a pécsi önkormányzat alá tartozó adóügyi osztály dolgozóinak adható egyetlen jutalékot, emiatt eléggé morcosak az osztályon. Egy előterjesztés szerint a létszámot sem ártana emelni náluk, ha normálisan akarja a városháza beszedni a 2019-es adókat.

Már a novemberi közgyűlés egyik előterjesztésében - mely a 2019-re várt adóbevételekről szólt - is feltűnő volt az a rész, amelyben arról értekeztek, hogy a pécsi önkormányzat alá tartozó adóügyi osztályon dolgozóknak már másfél éve nem fizették ki az egyetlen jutalékát, holott pénz lett volna erre.

Most a november 28-ai pénzügyi és gazdasági bizottság ülésére is készült egy előterjesztés, amely ugyancsak az adóügyi osztály helyzetével foglalkozik. Magát a dokumentumot dr. Nagy Zoltán főosztályvezető-helyettes készítette.

Az előterjesztésben az olvasható - miután felsorolják, hogy milyen adófajtából mennyit sikerült már beszedni -, hogy több törvényváltozás és az elektronikus ügyintézésre való átállás mind-mind nagy többletterhet ró az állományra (az osztály engedélyezett létszáma a polgármesteri hivatalon belül 60 fő, munkájukat 7 közfoglalkoztatott segíti), amit hosszabb távon csak létszámemeléssel lehet orvosolni.

"Az év hátralévő részében az osztály minden dolgozója hat munkanapon keresztül a Magyar Államkincstár által szervezett kötelező oktatáson vesz részt, illetve a munkaerőkapacitás szempontjából figyelembe kell venni azt is, hogy a 2018. évi szabadságok átlagos kivétele 65-70%-os.

Ez a két tényező azt engedi előre vetíteni, hogy a 2018. évi előirányzat szinte minden adónemben teljesíthető, a bírság és pótlék adónemben a 200 millió Ft-os tervet hozni lehetetlen"

- áll az előterjesztésben.

A főosztályvezető-helyettes a dokumentumban azt is leírta, hogy

"az adókimunkálási jutalék mint a Kttv. (a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény - a szerk.) szerinti munkabér egyetlen kiegészítője másfél éve nem került kifizetésre az osztályon annak ellenére, hogy az adóbevételek 2017. évben több mint 500 millió Ft-tal haladták meg a 2016. évi adatokat, és a jelen állás szerint prognosztizálni lehet, hogy a 2018. évi bevételünk is 600-700 millió Ft-tal fogja meghaladni a 2017. évit."

Vagyis: pénz lenne rá, ám ennek ellenére nem fizették ki a jutalékot az osztály dolgozóinak.

Mindezek miatt, ha a városháza azt akarja, hogy a 2019-es helyi adóbevételek beszedése rendben lemenjen, két dolgot kellene rendbetenni az adóügyi osztály véleménye szerint:

  • fizessék ki végre a fentebb már említett jutalékot (mert ez ösztönzőleg hatna az állományra);
  • legalább 10 százalékkal (ez a gyakorlatban 5 új státuszt jelenthet) emeljék meg az osztály létszámkeretét.
  • Utóbbira - és a jelenlegi személy- és csoportbeosztások újragondolására - az ASP-rendszerre való átállás miatt van szükség, mivel

    "a jelenleg is egy csoportban dolgozó ügykezelők jelentős része nem lesz képes az ASP csatlakozás utáni hatékony munkavégzésre, a közfoglalkoztatottak pedig nem vehetnek részt az ASP rendszerében történő munkavégzésben.

    A személyi mellett a tárgyi feltételek sem ártanának a hatékony munkavégzéshez: az előterjesztés szerint ezért szükség lenne körülbelül 50 darab 23 colos monitorra, egy nagyteljesítményű nyomtató és fénymásolóra és az elöregedett mobiltelefonok cseréjére. Valamint nem ártana a helyszíni eljáráshoz használt Dacia Duster gépjárműhöz egy pótkereket is beszerezni.