Valami mozgolódás megint van az M9-es autópálya körül

Varga Mihály pénzügyminiszter említette meg egy újságírói kérdésre a napokban, hogy ismét beindult a tervezgetés a dél-dunántúli régiót is átszelő autópálya ügyében. Az M60-asnak is van már papíron nyomvonala, de a mohácsi hídtól induló új út nem nagyon látszik egyelőre.
 
 

Valami mozgolódás megint van az M9-es autópálya körül

Varga Mihály pénzügyminiszter említette meg egy újságírói kérdésre a napokban, hogy ismét beindult a tervezgetés a dél-dunántúli régiót is átszelő autópálya ügyében. Az M60-asnak is van már papíron nyomvonala, de a mohácsi hídtól induló új út nem nagyon látszik egyelőre.
 
 
 
 

 
 

Valami mozgolódás megint van az M9-es autópálya körül

Varga Mihály pénzügyminiszter említette meg egy újságírói kérdésre a napokban, hogy ismét beindult a tervezgetés a dél-dunántúli régiót is átszelő autópálya ügyében. Az M60-asnak is van már papíron nyomvonala, de a mohácsi hídtól induló új út nem nagyon látszik egyelőre.

Az Mfor.hu cikke szerint a napokban egy konferencián válaszolta azt újságírói kérdésre Varga Mihály pénzügyminiszter, hogy az M9-es autópálya megépítése is tervben van, mivel része egy versenyképességi csomagnak. Ezzel a lap szerint vélhetően kiemelt státuszt kap majd a beruházás, amivel jócskán le lehet rövidíteni az engedélyezési és egyéb eljárásokat.

Az M9-es autópályából egyelőre csak két szakasz van készen: az egyik egy mintegy 20 kilométeres szakasz, amely Szekszárdnál indul a 6-os főúttól, és autóútként (ez lesz a majdani autópálya jobb oldala) ér át a Duna fölött (Szent László híd) az alföldi oldalon az 51-es főúthoz. Egy másik szakasz a Kaposvárt elkerülő 610-es út, ez is a majdani M9-es út része.

Az M9-es Országos Területrendezési Tervben (pdf - nagyon nagy fájl!) szerepeltetett nyomvonal szerint Szegedtől Zákányszék, Öttömös, Jánoshalma, Érsekcsanád érintésével juthatunk majd egyszer el a meglévő szekszárdi szakaszig. Onnan dél-Tolna és Észak-Baranya határán (Bonyhád, Bikal, Kaposszekcső) át tart majd a nyomvonal Kaposvár felé, ahonnan Böhönyét délről elkerülve kanyarodik rá Nagykanizsára. Onnan Zalaegerszeg felé kanyarodik majd a gyorsforgalmi út, ahonnan Vasvár felé tart (ott találkozik az M8-as gyorsforgalmi úttal), majd Szombathelyt keletről elkerülve megy északnak Sopronig Nagycenk érintésével.

Az Országos Területrendezési Tervben feltűnik még az M60-as nyomvonala is, amely Pécstől Pellérd, Botykapeterd útirányon át, Szigetvárt északról kerülve tart majd Barcs felé.

A mohácsi hídról ebből a térképből sok minden nem derül ki, mint ahogy a dokumentumon nem látszik Orbán korábbi ígérete, mely szerint a híd része lesz egy Szeged-Pécs közti gyorsforgalmi útnak. Ott ugyanis mindössze az újmohácsi Duna-part és az 51-es főút közt szerepel egy tervezett főútvonal kiépítése.

 

 

 
 
Ha tetszett a cikk, kövesd a Pécsi STOP-ot a Facebookon is!
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ön szerint is egyre több a hülye sofőr? (lezárva)

 
  • 421   Határozottan, napról napra több

     
  • 14   Épphogy nem, egyre javul a közlekedés

     
  • 275   Mindig is ennyien voltak, csak eddig nem videózták nyakra-főre őket

     
  • 105   Soros