Eltűnt a 6-os főút Szigetvárt elkerülő szakasza a legújabb területrendezési tervből

Eltűnt a 6-os főút Szigetvárt elkerülő szakasza a legújabb területrendezési tervből, holott nagy szükség lenne rá, mert a Széchenyi utcában óriási a forgalom. Megoldást az M60-as sztráda is hozhatna, de annál a projektnél az ígéretekből több van, mint a már kész kilométerekből.
 
 

Eltűnt a 6-os főút Szigetvárt elkerülő szakasza a legújabb területrendezési tervből

Eltűnt a 6-os főút Szigetvárt elkerülő szakasza a legújabb területrendezési tervből, holott nagy szükség lenne rá, mert a Széchenyi utcában óriási a forgalom. Megoldást az M60-as sztráda is hozhatna, de annál a projektnél az ígéretekből több van, mint a már kész kilométerekből.
 
 
 
 

 
 

Eltűnt a 6-os főút Szigetvárt elkerülő szakasza a legújabb területrendezési tervből

Eltűnt a 6-os főút Szigetvárt elkerülő szakasza a legújabb területrendezési tervből, holott nagy szükség lenne rá, mert a Széchenyi utcában óriási a forgalom. Megoldást az M60-as sztráda is hozhatna, de annál a projektnél az ígéretekből több van, mint a már kész kilométerekből.

A Szigetvári Emberekért Egyesület a Facebook-oldalán tett közzé hétfőn egy videót a 6-os főút Széchenyi utcai szakaszának forgalmáról.

Szigetvári Emberekért Egyesület

A minap elfogadott "Magyarország és egyes kiemelt térségeinek területrendezési tervéről szóló 2018. évi CXXXIX. törvény"-ben - bármennyire is mereszti az egyszerű halandó a szemét, - nem látni...

A videón is jól látható, hogy elég lassú a forgalom haladása, az autók közt pedig szép számmal akadnak teherautók és kamionok is.

A Széchenyi utcai áldatlan közlekedési helyzet évek óta ismert probléma a leghősiesebb városban, ugyanis a Pécstől nyugatra, Somogy déli részére és Horvátország felé tartó teherforgalom a kétszer egysávos 6-os főúton tud csak közlekedni, lévén nincs elkerülő út. A szigetvári önkormányzat egy korábbi mérése szerint naponta átlagosan 18 ezer jármű halad át a szűk Széchenyi utcán, ami az ott élőknek óriási probléma, mert a nehéz járművek által keltett állandó rázkódás miatt az épületek repedeznek, a por miatt pedig ablakot sem lehet nagyon nyitni.

A Szigetvári Emberekért Egyesület bejegyzése szerint a 2003-tól hatályos Országos Területrendezési Tervben még volt szó a 6-os főút Szigetvárt elkerülő szakaszáról, ám a 2019. március 15-től életbe lépő "Magyarország és egyes kiemelt térségeinek területrendezési tervéről" szóló 2018. évi CXXXIX. törvényben már nyoma sincs ennek.

Ott egyedül az M60-as sztráda hosszabbítása szerepel, ám annak még csak a nyomvonala ismert, Pécs után még egy kapavágás sem történt jó ideje, a megépített kilométereknél a Fidesz ígéretszólama sokkal hosszabb az autóút elkészültéről (talán 2022-ben nekiállnak).

"Sajnos az állami közútkezelő munkatársai bárhogy állítgathatják a forgalomirányitó lámpák ritmusát a városban (ez az ő feladatuk, az önkormányzatnak nincs beleszólása), de az alapprobléma, a szűk, és egyre szűkebb közlekedési keresztmetszet csak és kizárólag a kerülőúttal oldható meg. (Inkább ne is gondoljunk bele, hogy mit okozhat egy útlezárást igénylő baleset a Széchenyi utca keleti vagy az Almás-patak út bármelyik szakaszán.)

Itt az ideje, hogy mi szigetváriak végre hangosabban is felemeljük a szavunkat azért, hogy ebben az egyre tarthatatlanabb forgalmi helyzetben történjen valami, mert úgy tűnik, hogy az országos jogalkotásban résztvevő választott képviselőink nem tesznek ez ügyben semmit"

- olvasható az egyesület bejegyzésében.

 

 

 
 
Ha tetszett a cikk, kövesd a Pécsi STOP-ot a Facebookon is!
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ön szerint is egyre több a hülye sofőr? (lezárva)

 
  • 421   Határozottan, napról napra több

     
  • 14   Épphogy nem, egyre javul a közlekedés

     
  • 275   Mindig is ennyien voltak, csak eddig nem videózták nyakra-főre őket

     
  • 105   Soros