Március végéig még biztosan marad a vágányzár a pécsi vonalon

A MÁV vágányzári híradása szerint március 31-ig még biztosan a forgalom teljes kizárásával zajlik a fejlesztés Érd-felső és Kelenföld között, ami kihatással van a pécsi vonatokra. Tavaly összesen 3,8 évet késett a MÁV, az egyik legtöbb csúszást produkáló vonal a pécsi volt.
 
 

Március végéig még biztosan marad a vágányzár a pécsi vonalon

A MÁV vágányzári híradása szerint március 31-ig még biztosan a forgalom teljes kizárásával zajlik a fejlesztés Érd-felső és Kelenföld között, ami kihatással van a pécsi vonatokra. Tavaly összesen 3,8 évet késett a MÁV, az egyik legtöbb csúszást produkáló vonal a pécsi volt.
 
 
 
 

 
 

Március végéig még biztosan marad a vágányzár a pécsi vonalon

A MÁV vágányzári híradása szerint március 31-ig még biztosan a forgalom teljes kizárásával zajlik a fejlesztés Érd-felső és Kelenföld között, ami kihatással van a pécsi vonatokra. Tavaly összesen 3,8 évet késett a MÁV, az egyik legtöbb csúszást produkáló vonal a pécsi volt.

Továbbra is kitart még a 2018. februárjában életbe léptetett vágányzár Érd-felső és Kelenföld között, ami miatt a Pécsről, vagy Kaposvárral (illetve Szekszárd és Baja felől) a fővárosba utazóknak többszöri átszállással kell számolnia.

A vágányzárral több cikkben is foglalkoztunk, itt olvasható a legutolsó.

Tavaly november közepén az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Pécsi STOP kérdésére úgy válaszolt, hogy a pécsi vasútvonalon a fejlesztés

"a tervek szerint 2019 tavaszáig Kelenföld és Érd felső között teljes kizárásos vágányzár mellett zajlik. A jövő évben Százhalombatta és Pusztaszabolcs között a forgalom fenntartása mellett még nagyobb zavartatású építési munkák lesznek, a teljes projekt várhatóan 2020 végére fejeződik be."

null

null

A friss vágányzári híradásban már pontosabb dátum szerepel. Eszerint március 31-ig biztos a vágányzár, addig marad az átszállási kényszer és a buszozás Százhalombatta és Kelenföld között a pécsi vonalon (kivéve a napi egy vonatpárt, ami némi kerülővel, de a Déli pályaudvarig közlekedik - erről bővebben itt írtunk).

2018-ban 3,8 évet késett a MÁV

Az Mfor.hu szerdán írta meg, hogy 2018-ban a MÁV-tól kapott információkra alapozva becslésük szerint 3,8 évet késtek az állami vasúttársaság vonatai. A késések a tavaly közlekedő összes személyvonat 13 százalékát érintették (2017-ben még 12 százalék volt az érintettség).

A MÁV erre úgy reagált, hogy a tavaly közlekedő 1 031 081 személyszállító vonat közlekedési ideje 159 év volt, ehhez kell mérni a 3,8 évnyi (kétmillió percnyi) késést.

"2018-ban két frekventált elővárosi vasútvonalat (Budapest–Pusztaszabolcs és Budapest–Hatvan) érintő átépítés kezdődött el. A felújítás alatt álló, 80a jelzésű, Budapest–Hatvan szakasz hatással van a Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vonalra és mellékvonalaira, a 40a jelzésű, Kelenföld–Pusztaszabolcs vonalszakasz közlekedése pedig hatással van a teljes, Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs vonal késési adataira, sőt, az érintett szakasz felújítása miatti kerülő útvonalra terelt személy- és teherforgalom miatt a Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa vonalon keletkezett késésekre is"

- idézi a MÁV közleményét a Világgazdaság.

 

 

 
 
Ha tetszett a cikk, kövesd a Pécsi STOP-ot a Facebookon is!
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ön szerint is egyre több a hülye sofőr? (lezárva)

 
  • 421   Határozottan, napról napra több

     
  • 14   Épphogy nem, egyre javul a közlekedés

     
  • 275   Mindig is ennyien voltak, csak eddig nem videózták nyakra-főre őket

     
  • 105   Soros