12 milliárddal drágul a pécsi vasútvonal korszerűsítése

2019. február 13. 11:54 2019. feb. 13. 11:54

Potom 12 milliárd forinttal növekedik a Kelenföld-Pusztaszabolcs közti vasútfelújítás ára, de úgy néz ki, hogy elkészülhet az az átkötővágány, amivel amúgy kevésbé lett volna bonyolult a Pécs és a főváros közti vonatközlekedés a vonal korszerűsítése alatt.

A legfrissebb Magyar Közlönyben jelent meg a kormányhatározat, amely a Kelenföld-Pusztaszabolcs vasútvonal felújításával foglalkozik.

Mint ismert, ez az a vonalszakasz (a Kelenföld és Érd-felső közti része), amelyet teljes vágányzár mellett kezdtek tavaly februárban felújítani, és amely munkálatok várhatóan még idén tavasszal is folytatódni fognak.

A teljes vágányzár miatt a Pécsről és Kaposvárról érkező vonatok csak Százhalombattáig közlekednek, onnan busszal lehet bejutni Kelenföldig. Illetve naponta van egy InterCity-vonatpár, mely a Déli pályaudvarig közlekedik, némi irányváltással fűszerezve Érd állomás után (Érd-felsőig a 40a vonalon halad, ott irányt váltva az átkötővágányon át visszamegy Tárnokig a 30-as vonalra, és onnan jár be Kelenföldig Érd-alsó állomáson keresztül).

A mostani kormányhatározat szerint a kormány egyetért a Budapest-Százhalombatta vonalszakasz korszerűsítése "részét képező Érd – Érd alsó összekötő vágány megvalósításához szükséges hazai költségvetési támogatás összegének növelésével".

Emiatt az eddig nettó 111 milliárd forintos projekt nettó 12,06 milliárd forinttal fog megdrágulni (ez bruttó 15,3 milliárd forint), ezt a pénzt hazai forrásból teszik hozzá.

Az átkötővágányra - mely Érdet és Érd-alsót köti össze - szükség van, már évek óta lehetett hallani, hogy tervezik a megépítését. Több vélekedés szerint ezzel kellett volna kezdeni az egész szakasz korszerűsítését, mert akkor nem kellett volna jó egy évre teljes vágányzárást elrendelni, hanem a Pécs felől érkező InterCityket be lehetett volna tagolni az amúgy forgalmas Budapest-Székesfehérvár vonalra, felesleges irányváltások nélkül.

És akkor a Pécs és a főváros között utazóknak nem kellett volna egy évet szívnia az átszállással.