Elárulta a Magyar Posta, miért nem lehet már náluk helyi járatú jegyeket venni

2019. március 9. 09:49 2019. márc. 9. 09:49

Múlt hétvégén írtuk meg, hogy leállt a pécsi helyi járatú autóbuszokra szóló jegyek értékesítése a pécsi postákon. A Magyar Posta most lapunknak elmondta, miért is alakult ez így.

Amint arról egy hete hírt adtunk a Tüke Busz Zrt. honlapján talált szűkszavú tájékoztatás nyomán, idén március elsejével a Magyar Posta Zrt. Postahivatalaiban megszűnt a pécsi közösségi közlekedés járműveire elővételben megváltható menetjegyek és gyűjtőjegyek értékesítése.

Kérdéseinkkel még akkor megkerestük a postát, időközben érkezett válaszukból pedig kiderült a döntés miértje.

E szerint Pécsett a helyi járatokra szóló jegyek árusítását a posta több mint 10 éve végezte összesen 18 pécsi, valamint 3 környékbeli postahelyen, ez szűnt meg február 28-án. Azért, mert a Magyar Posta Zrt. felülvizsgálta valamennyi közösségi közlekedés járműveire elővételben árusított jegyek értékesítését, így többek között a pécsi közösségi közlekedés járműveire elővételben megváltható menetjegyek és gyűjtőjegyek értékesítését is.

Ennek a vizsgálatnak a megállapítása, hogy Pécsett minimális a kereslet az érintett postákon, naponta átlagosan postánként mindössze 4 darab jegyet vásároltak az ügyfelek. Így a helyi buszjegyek elérése gazdaságosan nem biztosítható, ezért döntöttek az értékesítés megszüntetése mellett.

A posta hozzátette, a TÜKE Busz Zrt.-n kívül több közlekedési szolgáltatóval is szerződésben áll – BKK, DAKK, DKV, ÉMKK, KMKK, KNYKK és MÁV –, amelyeknek a jegyeit, bérleteit az érintett régió kijelölt postahelyein továbbra is árulják. Hozzátették, bíznak abban, hogy hamarosan létrejön az országos elektronikus jegyértékesítés rendszere, és a jövőben egy egységes rendszerben - fizikai jegyek, bérletek nélkül is - lehetőség nyílik arra, hogy a postákon értékesíthetővé válnak az összes helyi közlekedési társaság jegyei, bérletei.

Az országos elektronikus jegyrendszerről februárban a Portfolio.hu cikkezett az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleménye nyomán. Akkor azt írták, a rendszer 2020 nyarától működhet, a szolgáltatások versenyképességét valós idejű, interneten és mobiltelefonon is elérhető utastájékoztatás erősíti majd. A lap szerint már megkezdődött a Helyközi Közösségi Közlekedési Információs Rendszer (HKIR) kivitelezése. A próbaüzem első üteme már 2019 októberében megkezdődhet egy regionális közlekedési központban.