Betegség miatt változik a POSZT versenyprogramja

2019. március 28. 13:58 2019. márc. 28. 13:58

A Magyar Színház A székek című előadása Béres Ilona elhúzódó betegsége miatt nem fog szerepelni az idei Pécsi Országos Színházi Találkozón. Helyette a Pinceszínház A tribádok éjszakája került be a versenybe a válogatók döntése alapján.

A szinhaz.org cikke szerint megváltozott az idei Pécsi Országos Színházi Találkozó versenyprogramja.

A Magyar Színház A székek című darabja, melyben Béres Ilona és Fodor Tamás játszanak, elmarad Béres Ilona elhúzódó betegsége miatt.

A színház vezetője, Zalán János a lapnak a következő nyilatkozatot adta:

"Amennyire örültünk és amilyen büszkék voltunk amikor megtudtuk, hogy Ionesco: A székek színdarabja Szabó K. István rendezésében részt vehet a POSZT programjában, olyan szomorúan kell most tudomásul vennünk, hogy Béres Ilona elhúzódó betegsége nem teszi lehetővé, hogy kihasználjuk ezt az alkalmat és szakmai nézők előtt, színházi fesztiváli közegben mutathatnánk meg hol tart most a Magyar Színház.

Mégis mindennél fontosabb nekünk, hogy Béres Ilonának a legteljesebb gyógyulást kívánjuk éppen a majdani előadások érdekében. Bízunk abban, hogy ez a kétszemélyes játék vele és Fodor Tamással, sok örömet szerez majd a nézőknek, és további évadokban is büszkélkedhetünk még ezzel a számunkra is meghatározó előadással. Ennek reményében kívánunk minden résztvevőnek sikeres POSZT-ot."

A POSZT szervezői a találkozó honlapján kiadtak egy közleményt, mely szerint "a versenyprogramban az idei válogatók, Gulyás Gábor és Zalán Tibor döntése alapján a Pinceszínház indulhat A tribádok éjszakája című előadásával. Gratulálunk a társulatnak, a művésznőnek pedig mielőbbi teljes gyógyulást kívánunk!"

A Magyar Színház darabja helyett így a fővárosi Pinceszínház előadása, a Per Olov Enquist művéből készült A tribádok éjszakája került be a versenyprogramba.

A színlap szerint "Per Olov Enquist drámája már megjelenésekor heves indulatokat váltott ki, ugyanis a Női Egyenjogúság évében 1975-született darab a nőgyűlölettel vádolt jeles svéd író August Strindberg válásáról szól. Nyíltan, nyersen, néha szókimondóan állít színre olyan tabukat, mint a leszbikus vonzalom, a női alkoholizmus, a házasságon belüli lelki erőszak. Életrajzi hiteleséggel, de ugyanakkor rengeteg humorral, groteszk játékossággal. Minden szinten válságban az élet: egy bukott házasság után vagyunk, a színpadon egy bukott darab próbái zajlanak épp. Strindberg írta, felesége és annak szerelme-szeretője játssza. De Enquist igen jó érzékkel kerüli a „híres ember-drámák”, a kitalált lélektani spekulációk csapdáit. Játéka a szerelemről, a férfi és a nő közötti harcokról, a méltóságról, a kiszolgáltatottságról, emberi élethelyzetekről szól.

Élveboncolás színházi eszközökkel. Egy sörraktárnak használt színpadon. Valahol Koppenhágában. Az előző századforduló idején. Kortárs játék örök szerepekkel."

A darabot Kiss Csaba rendezte, Kaszás Gergő, Györgyi Anna, Juhász Réka és Gömöri András Máté játszanak benne.

(A címlapi kép és a belső fotó az Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet Youtube-videójából származik.)