36 nap késést szedtek össze a vonatok Pécs és Budapest között 2017-ben

2018. április 12. 18:57 2018. ápr. 12. 18:57

1,8 millió percet, azaz mintegy 3,5 évnyi késést szedtek össze Magyarországon a személyszállító vonatok tavaly, ebből a Budapest-Pécs vonalon mért 51 ezer perces késés nem kevesebb, mint 36 napot jelent. Az elkeserítő statisztika szerint százból 11 vonatnak problémát okozott a pontos érkezés.

Minderről az Index számolt be csütörtökön, miután közérdekű adatigényléssel sikerült kinyernie az információkat a Magyar Államvasutaktól. A cikk szerint a pályahálózaton összesen 1 042 212 vonat közlekedett tavaly, ezeknek a 11,55 százaéka, 120 453 késett. Ez a 120 ezer vonat pedig 1 millió 831 ezer 556 percet hozott össze, ami nem kevesebb, mint 3,5 év. Az egy vonatra jutó fajlagos késés így negyed óra lett.

A lap végigvette a különböző városok közötti késéseket is.

Pécs és Budapest között nem kevesbb, mint 51826 perc késés gyülemlett fel, ami közel 864 órának, vagy ha úgy tetszik, 36 napnak felel meg. A főváros és a baranyai megyeszékhely között 13 151 vonat közlekedett 2017-ben, közülük viszont csak 9 454 volt pontos, 3 698 pedig amolyan MÁV-os.

Ennél csak Budapest és Vác között alakult ki nagyobb késés összesítve, de nem sokkal: azon a vonalon 57 818 percet, azaz 963 órát, tehát 40 napot hoztak össze az államvasukat szerelvényei.

Az Index szerint a vonatok mintegy 40 százalékban az infrastruktúra fejlesztésével visszaszorítható okokból késnek: pályahiba, felsővezeték-szakadás, a biztosító berendezés meghibásodása. Mindezt úgy, hogy az állam százmilliárdokat tolt a vasúthálózat fejlesztésébe.

A következő négy évben egyébként négyszer annyi pénzből renoválná a vonalakat az állam, mint amennyit az elmúlt 10 évben ráköltött. Bízunk benne, hogy ez megteszi majd a hatását, és eljön az az idő, hogy évi szinten 30 napnál nem lesz több késés a Budapest-Pécs vonalon. Az lenne ám az űrkorszak!