Itt a pécsi villanykukás
80-nal megy, 150 kilométer után elfárad, nagyon zöld, nagyon csendes, nagyon drága.
E-kukásautó járja mostantól egy hónapon keresztül Pécset, ennyi ideje van ugyanis a Biokomnak, hogy tesztelje a gépet – mondta el sajtótájékoztatón Girán János alpolgármester.
A villanykukást Pécs speciális domborzati viszonyai között tesztelik, megvizsgálják megtérülési mutatóit, hiszen csak egy hosszabb próbaidőszak után lehet dönteni hasonló gépek beszerzéséről.
Miért jó az e-kukás?
Mert nem zajos és nem büdös.
Miért nincs már most belőle vagy félszáz?
Mert drága, még drágább, mint a zajos, büdös kukásautó, de majd egyszer, a nem túl távoli jövőben már olcsóbb lesz.
Milyen ez a tesztjárgány?
Prototípus, amit egy Scania alvázra építettek – ezt már Kiss Tibor, a Biokom NKft. ügyvezető igazgatója árulta el.
A szállító hatótávolsága 130-150 kilométer, maximális sebessége 80 km/h, töltési ideje 6 óra, az elektromotor teljesítmény 160 kW. Az elektromos hulladékszállító halk, így kevésbé zavarja a lakosságot, alkalmazása nem jár károsanyag-kibocsátással.
Egyébként meg nagy és piros-fehér-zöld.
Aztán bedugják a konnektorba?
Majdnem. Az elektromos jármű a jelenlegi ipari áram csatlakozókat tudja használni, semmilyen plusz beruházásra nincs szükség. Mivel a töltés jellemzően munkaidő után, éjszaka történik, pluszforrásokra sincs szükség, mert várhatóan a hálózat ezt kezelni tudja.