Új járatok, más indulási idők - jön az őszi menetrend

2017. augusztus 22. 15:22 2017. aug. 22. 15:22

Jön az őszi menetrend, és megint egy csomó járatot újra kell tanulni. A tervezet szerint kevesebb csuklós busz lesz kint az utcákon, az idei iskolakezdéskor indított menetrenddel a tavalyihoz képest 50 milliós megtakarítást lehet elérni.

Amit már nyár közepén lehetett sejteni, az most megint beigazolódott: ősztől újabb buszmenetrendet tanulhatnak meg a pécsi városlakók. Erről szól egy önkormányzati előterjesztés a BIOKOM vezérigazgatójától, melyet a városfejlesztési bizottság fog tárgyalni augusztus 24-én.

A kelet-nyugati várostengelyre megálmodott buszfolyosóra új számozású járatok kerülnek, erről július 20-ai cikkünkben írtunk részletesebben.

Átszabnák a pécsi menetrendet - ez jöhet hamarosan

Társadalmi egyeztetésre hívja a pécsi lakosságot a BIOKOM Mobilitási Központja, a terveik szerint ősztől betétjáratokkal sűrítenék a kelet-nyugati irányú buszközlekedést a városban. A tervezet értelmében lennének gyorsjáratok, és a keleti területeken élők is jobb utazási kapcsolatot kapnának a belváros irányába. A tervezetet ezen a linken lehet elérni, és itt is lehet hozzáfűzni a véleményeket az ötletekhez.

Sűrítik az egyetemvárosi járatokat

Ami újdonság szeptember elsejétől, hogy a kelet-nyugati buszfolyosó beindítása mellett az egyetemvárosi zsúfoltság elkerülésére megsűrített 27-es és 28-as járatok a 26-os és 29-es buszok mellett. Az utóbbi járatok közös követési ideje 20 percről 30 percre változik, ám a 27-es és 28-as járatokkal együtt a városházi előterjesztés szerint 15 perces követési idővel lehet számolni.

Bár azt nem emeli ki külön az előterjesztés, de némelyik járat a fentebbiek közül a Szántó Kovács János utcát használja, amelynek a minősége már a buszközlekedés ráterelése előtt is hagyott kívánnivalót maga után, de azóta a felső rész és a stadion déli kerítése közti szakaszon több a hepe, mint a hupa, némelyik kátyúba pedig lassan egy anyakoca is belefialhatna.

30Y és 60Y

A 30Y járat elbukni látszik: eddig sem volt jó a 40 perces menetideje, de most az előterjesztés szerint 60 percre növekedik a két járatindulás közti követési idő. Ráadásul, lakossági javaslatra a Budai állomásig hosszabbítják meg, a Zsolnay Mauzóleumos végállomás pedig megszűnik. Az előterjesztés szerint ezzel a keleti városrészben élők közvetlen kapcsolatot kapnak a 400 ágyas klinika felé.

A meghosszabbított 30Y járatból az egyik reggeli busz Újhegyről fog indulni, délutánonként pedig Újhegyre új járat is indul 60Y jelzéssel (arra nem tér ki az előterjesztés, hogy honnan, de gyaníthatóan a Budai állomásról), amely 20 percenként közlekedik majd, és a Palahegy utca déli részéig közlekedik majd. Ezzel új területeket vonnak be a buszos szolgáltatásba.

Vonalvégek egyenletessége

Az előterjesztés szerint az új menetrendnél ügyeltek, hogy a vonalvégek egyenletessége biztosítva legyen, így "például a Hősök terére és Mecsekszabolcsba is egyenletesebb, a jelenlegi 5-15 helyett 10-10 perces délutáni közlekedési rendet alakítunk ki, továbbá Mecsekszabolcsból több járat indul a reggeli csúcsidőszakban, mely elősegíti az utazók egyenletes elosztását."

Hétvégén is változások jönnek

A hétvégi menetrend is változik, az előterjesztés szerint a tavaly "sikeresen" indított 103-a busz megmarad, sőt, a a 23Y és 24-es járatok hétvégén napközben is indulnak a Fagyöngy utcából. Nagydeindolban és Mecsekszentkúton 80-80 helyett 60-60 percenként közlekednek a buszok - olvasható a dokumentumban.

Kevesebb lesz a csuklós busz - 50 milliós megtakarítás a tavalyi évhez képest

19 darabbal kevesebb csuklós busz fut majd ősztől az utakon, mint a tavalyi őszi menetrendben, ez pedig az előterjesztés szerint azt eredményezi, hogy a meglévő járműparkkal kiszolgálhatóvá válik a menetrend.

Novemberben a Fagyöngy utcában várhatóan kiépítenek majd egy pihenőhelyiséget a sofőröknek (amit a városüzemeltetési dolgozók is használhatnak majd), aminek a költsége a tervek szerint 6 millió forintba kerül. Az árát egy év alatt vissza fogja hozni az előterjesztés szerint, mivel így megszűnnek a Kertvárosi állomásra üresen, garázsmenetben átpöfögő buszok, amik így ráadásul a környezetet sem károsítják. "Továbbá az Ipari Parkba esetileg jövőben betelepülő üzemek a pihenőhelyiség megléte esetén kedvezőbben kiszolgálhatóak" - áll az optimista jövendölés a dokumentumban.

Az előterjesztés szerint az előző évi őszi menetrendhez képest 50 millió forintos megtakarítás érhető el a mostani bevezetésével.