Átszabott menetrend: ki állja a költségeket?

2017. július 22. 07:59 2017. júl. 22. 07:59

Sztrájkhangulat a sofőröknél, eladósodott városi cégek, bajban lévő önkormányzat, de azért jön az újabb és minden bizonnyal drágább buszmenetrend – miközben az összes eddigire azt mondták: ez lesz a tuti. Valami nagyon nem stimmel, millió kérdés vetődik fel.

Mint ismert, újra átszabnák a pécsi buszok menetrendjét.

Igen ám, de amiről már kevesebb szó esik: információink szerint a tervezett módosítások miatt még nagyobb lesz a futásteljesítmény, még többet mennek a sofőrök és a buszok, azaz még drágább lesz a pécsi közlekedés. Márpedig ez nem az első ilyen átalakítás.

A helyzet pedig már most sem rózsás. A buszevezők már így is túlterheltek, többek között a bent rekedt szabadságok és a kis létszám miatt. Információink szerint többekben már a munkamegtagadás is felmerült, és Hofekker Ferenc, a Tüke Busz mellett működő Független Demokratikus Szakszervezet elnöke szerint egyre több emberben fel fog merülni.

A dolog emberi része mellett nem elhanyagolható az anyagi sem. Hofekker Ferenc elmondta: a városházán keringő információk szerint a Tüke Busznak is sok százmillióval tartozhat a város.

- A fonódó hálózattal, mint elvvel egyetértünk, de nem látni ennek a finanszírozását – mondta a szakszervezeti vezető. – Ki fizeti a révészt? A csődközeli önkormányzat? Az eladósodott, vagy eladósított városi cég? Esetleg ráterhelik az utasokra?

Hofekker Ferenc szerint ezen felül is számos kérdés merül fel. Ha már most kevés a sofőr, honnan lesz még több, hogy kiszolgálják az új menetrendet? Vajon meglesz a buszvezetők pihenőideje, vagy romlik tovább a helyzetük? Vajon a Tüke Busz Zrt-t egyáltalán bevonták az előkészítő munkába? Mit tudnak ott erről, hogy oldják meg a feladatot és milyen buszokkal? A Biokomnak van még annyi tartaléka, hogy ezt az anyagi terhelést is elbírja?

- Amióta bevezették a fonódó hálózatot, mindig az éppen aktuális menetrend volt a lehető legeslegjobb, amit előtte alapos társadalmi egyeztetésnek vetettek alá, aztán mindig jöttek az újabbak – mondta a szakszervezeti elnök. - Akkor most ez lesz a tuti, vagy megint csak ötletelgetnek? Kinek a munkáját kell ezekkel az állandó módosításokkal legitimálni?

Hofekker Ferenc szerint érdekesen zajlik az éppen aktuális társadalmi egyeztetés is. Mint mondta, ő istett fel kérdést, de semmilyen reakció nem érkezett rá, és mások is panaszkodtak arra, hogy pusztába kiáltott szó volt az észrevételük.

– Mennyire komoly és nyílt ez az egyeztetés? – tette fel az újabb kérdést a szakszervezeti vezető. - Hogy lehet utánanézni, hogy valóban az emberek észrevételei alapján történik az átalakítás? Kiderül-e valaha, hogy mennyivel lesz drágább a buszközlekedés, és azt megkérdezte-e bárki az emberektől, hogy akarnak-e többet fizetni a jegyért?

[vote="22"]